DIY marmor bord

Hejsan! 
 
Jag har väldigt länge velat ha ett marmorbord här hemma, men om jag ska vara ärlig så är jag för snål! Haha och dessutom så kommer jag förhoppningsvis flytta snart, och bara tanken på att behöva bära ett så tungt bord avskräcker mig. 
Vi har haft glasbord hemma tidigare som jag älskar, men jag avskyr att behöva torka av det konstant, det är alltid fläckar och dammigt oavsett. Jag fick en liten idé om att man kan klä om glasskivorna med dekor plast som har marmor mönster. Sagt och gjort så åkte jag ut till ett varuhus och köpte två rullar. 
 
Jag glömde ta en bild på hur bordet såg ut innan, så jag lånade den översta bilden från Ikea.se
 
Såhär blev resultatet, vad tycker ni? 
 
Före:
 
Efter:
 
 
#1 - - Kicki:

Men det blev urläckert och mycket finare, händig tjej ;-)