Hudvårds Tips

På vintern så är det väldigt lätt att man blir torr i huden över hela kroppen då det är kallt ute, så jag tänkte tipsa om hur du gör för att hålle din hud mjuk och återfuktad. På vintern är det så kallt, och jag fryser alltid så när jag duschar så har jag det väldigt varmt, och varmt vatten torkar ut huden ytterligare. 
Även på sommaren är detta tipset bra då det alltid är en fördel att återfukta huden. 
 
Det du behöver är:
Skrubbhandske
Mild bodý skrubb
Återfuktande hudlotion
 
 
Använd en skrubbhandske, och en mild bodyscrub. För att hhuden ska kunna ta åt sig av fukten i bodylotion så är det viktigt att man skrubbar huden så att man får bort gamla hudceller. 
 
När du har dusckat färdigt så torka av dig, men försök stanna inne i badrummet där det är fuktigt i luften, för att huden lättatst ska kunna binda det återfuktande så är det bra om huden fortfarande är lite fuktig och inte helt torr. 
 
Jag gör själv detta två gånger i veckan och tycker att det funkar utmärkt. Jag använder mig av RITUALS hudvård alltså, skrubb och kroppskräm. Jag använder mig även av deras duschskum. Dem luktar helt fantastiskt och jag rekkomenderar dem verkligen! 
 
Skrubb Duschkräm 100 kr
 
Kroppskräm 55 kr.