Epilera mera

Hejsan allihopa! Hur är er dag? Min är bra och lunkar på i vanligt ordning. 
 
Det är ju snart dags för klänningar, shorts och bara ben, och det är den tiden på året som man plockar fram rakhyvlen (jag är iaf väldigt dålig på att raka mina ben på vintern, hihi)
 
Jag kan ha en ganska känslig hud, och ofta när jag rakar mig så får jag utslag och jag har testat på många olika tekniker och rakblad, så nu tänkte jag att jag ska testa på en epilator. 
 
Det finns massor av apparater i alla prisklasser att välja mellan, jag köpte en ganska billig 249 kr på Media Markt, eftersom jag aldrig testat på det innan så visste jag inte vad jag skulle tycker och ville då inte heller lägga en massa pengar. 
 
Första gången jag testade min epilator så tyckte jag att det gjorde svin ont, jag fick gåshud över hela kroppen så ont det gjorde. 
Alla jag har frågat som har gjort det en längre tid säger att man vänjer sig, och nu när jag har testat på några gånger så kan jag bara hålla med. Det gör fortfarande ont men inte lika ont. 
 
Men jag tänkte ge några tips för epileringen. 
 
1. Raka dig några dagar innan du tänkte epilera första gången. Jag upplever att epilatorn tar bättre när håret inte är så långt. Detta kan såklart variera beroende på vilken epilator man har. 
 
2. Ta gärna en varm dusch innan, det gör så att man känner sig mer avslappnad vilket kan minska smärtan något. 
 
3. Se till så att du inte har produkt kvar på benen, om du kanske har smörjt in dig med någon fet lotion för det blir då svårt för epilatorn att greppe stråna.
 
4. Nästan samma som punkten ovan, använd inte duscholja om du duschar precis innan du ska epilera och detta av samma anledning som punkten ovanför. 
 
 
Och jag bjuder på en bild på min lila hjälpreda som hjälper mig när jag fotar, haha!