Börja Vlogga?

Hej Bloggen! 
 
Jag tänkte försöka få ordining på bloggandet på riktigt nu! Jag tänkter så ofta att jag vill blogga, men den senaste tiden har det varit lite saker privat som gjort att jag helt enkelt inte har orkat. 
 
Nu ska jag försöka ta tag i bloggen igen i alla fall, och försöka göra den bättre än någonsin, men jag har också funderat på om jag ska börja vlogga, hade det varit roligt?
 
Jag följer själv vloggar på youtube och tycker det är roligt att titta på, även om dem liksom bara filmar sin vardag. 
Jag försöker i alla fall hitta en bra smidig kamera, och se vad en sådan kan kosta.
 
Är det någon av er som vloggar? Vad använder ni för kamera? vilka youtube vloggare följer ni och vad tycker ni är roligt att titta på? 
 
Jag funderar på denna: 
En Canon Legria Mini X 
 
eller denna 
 
En Olympus Pen med fällbar skärm