Love your stripes

Jag tänkte skriva om något som är väldigt vanligt hos tjejer, men som man ofta skäms väldigt mycket för och tycker är fult, nämligen bristningar eller stretch marks som det heter på engelska. 
 
Jag minns själv när jag upptäckte mina aldra första bristningar, det var inte många men det var tillräckligt för mig för att få panik, det var precis under rumpn på sidan av låret och på insidan av mina lår. Jag tyckte det var så fruktansvärt och det enda jag kunde tänka på var hur jag skulle få bort dem! Jag visste innerst inne att det gick inte att ta bort, och man såg aldrig några kändisar eller modeller på tidningsomslag som hade bristningar. 
 
Och när jag blev äldre så fick jag ännu fler på min rumpa, och jag själv tänkte inte ens på dem förens det var en person som påtalade att "oj vad mycket bristningar du har på din rumpa" och då började jag känna att dem var så fula och oattraktiva. 
Om jag fick dem på grund av hormoner som är vanligt eller för att jag gick upp i vikt i samband med en allergireaktion och medicinerna för att dämpa reaktionen ökade på hungerkänslorna, vet jag inte men det spelar egenteligen ingen roll. 
 
Jag testa allt från krämer, till peeling av olika sorter, en dermaroller och inget av det funkade såklart inte för att ta bort dem. Dermarollerna kan ha gjort dem något "mindre" men som sagt så går det aldrig att återfå sina hud som den var från början. 
 
Jag kännde så ganska länge, men jag har accepterat att dem sitter där och det kommer dem göra för evigt och mina pojkvän bryr sig såklart inte om dem, och han hade inte ens tänkt på dem förrens jag tog upp det. 
 
En person som är modell och är så vacker är Chrissy Tiegen och hon uppmärksammade sina bristningar med hastaggen #loveyourstripes och det hjälpte i alla fall mig att känna mig mer bekväm. 
Jag förstår att detta kann låta som världens fånnigaste grej för vissa, men det finns många som känner sig obekväma just på grund av att man aldrig ser alla dessa vackar människor ha stretch marks. Så jag tycker det är super att man visar att dem flesta av oss har det, och dem är fina och en del av oss. 
Jag är inte redo att visa mina på bloggen ännu, men jag lovar att så fort jag är redo som kommer jag visa :)
 
 
 
#loveyourstripes
 
0 kommentarer publicerat i Smink/Skönhet
Taggar: loveyourstripes, stretch marks, bristningar, beauty, confidence, body, image