Djur har rättigheter, säg NEJ till päls

Jag är djurvän, jag ÄLSKAR djur och tycker att det är något av det finaste som finns. Dem ser, hör och känner precis som du och jag, och precis som oss så har dem rättigheter. Självklart kan dem inte göra samma saker som du och jag, men dem har rätt till ett värdigt liv, och inte endas avlas fram för att bli ett plagg, acessoar, något vi har i vår kost eller en maträtt på vårt bord. Jag tänkte under några veckor lägga ut en "serie" inlägg där jag tar upp olika problem som finns i världen som har med djur att göra, eftersom det är något som ligger mig så varmt om hjärtat. Jag har själv två hundar som jag verkligen älskar, jag ser dem som mina barn och ja, jag vet att dem är hundar men dem ska ha det bästa livet dem kan önska sig för dem är oskylidga varelser som inte kan försvara eller stå upp för sig själva. 
 
I mitt första inlägg tänkte jag ta upp klädindustrin och att bära med päls och plagg gjorda av djur. Min åsikt är att om du bär äkta päls eller plagg med dun, angora mm så ska man också veta vilket lidande dessa djur får utstå, och kan man därefter bära pälsa, så kommer i alla fall jag tvivla på vad det är för person för ingen med empati och känslor kan se vad dessa djur får utstå och sedan bära päls utan dåligt samvete, och man behöver inte älska djur, men är men en person med gott hjärta så vill man i alla fall inte att dem ska lida på detta sättet. 
 
Dessa djur slaktas för att du ska ha en pälsboll på din mössa, ibland slaktas dem levande. Angora kaninerna som som man använder till att göra angora plagg av, deras päls slits av på dem levande, medans kaninerna skriker av smärta. Man piskar av benen på hästar för att göra fin läderskor av dem. Mycket päls och läder kommer ifrån Kina, och där använder man sig ofta av katter och hundar, och även om det är olagligt i europa så behandlar man pälsen och lädret, och då kan man inte identifiera vilket djur det kommer ifrån. 
 
I Asien och andra stora delar av världen så är synen på djur inte särskilt bra, man ser inte dem som vänner och familjemedlemar, som kännande varelser utan man ser dem enbart som handelsvaror som man kan tjäna pengar på. Självklart så är det inte så för ALLA i dessa länder och världsdelar men i stort sett. 
 
Jag kan med ord inte beskriva det vedervärdiga som händer dessa oskyldiga djur, och det lidande som människor utsätter dem för, för sin egen vinning. Människan är en extremt egoistisk varelse, som drivs främst av pengar och tyvärr så är det så att finns det en efterfråga så kommer produkten att levereras, så därför kommer jag att dela en mycket obehaglig video, för att efterfrågan ska minskas i hopp om att den ska försvinna helt. 
 
Jag ber er att se hela videon, den är väldigt obehaglig men det kan få männoskor att vakna upp, så jag lägger upp en länk så kommer ni till videon, skulle det vara några problem så sök på Olivia Munn for PETA
 
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Inspiration
Taggar: #djur#animals#djurensrätt#peta#no#fur#love#compasion