Konjac Svamp

Jag har hört, läste och sett goda resultat av något som heter Konjac Svamp, det är en svamp som man rengör ansiktet med och självkart vart jag tvungen att testa på den eftersom jag jag lite känslig hy och har hört så mycket gott om den.
 
Svempen är helt naturlig och rengör på ett skonsamt sätt. Jag köpte min på Kicks och jag är super nöjd med mig, jag känne mig renare och att den rengör skonsamt. Man använder den tillsammans med sin ansiktsrengöring. 
 
Lite tips för att hålla den ren är att skölja ur den i kallt vatten och pressa ur så mycket av rengöingen som möjligt, eftersom bakterier inte trivs i kyla. Tänk också på att hänga upp den så att den torkar och det inte blir bakterieväxt på den om den ligger fuktig i förpackning. Det enda som jag tyckte var lite jobbigt var att den luktade lite, och att man luktade lite på huden, men vande sig dock ganska snabbt och den luktar mindre med tiden. 
 
Den är ganska liten och hård i förpaknnigen, men håller den under vatten så mjuknar den och sväller. 
 
Jag tänkte lägga in texten från kicks hemsida där informationen om konjacsvampen står: 
 
"Konjac Sponge är en tvättsvamp som till 100% är tillverkad av Konjakrotens fiber och som passar för både ansiktet och kroppen. 
Konjaksvampen, som passar för hela familjen, rengör på djupet, avlägsnar svarta pormaskar och peelar huden skonsamt. Den unika nätliknande konstruktionen hos växtfibrerna befrämjar blodcirkulationen och förnyelse av hudcellerna. Dess funktion baseras på Konjakroten som är basisk och på så sätt balanserar surheten i huden. Den går att använda tillsammans med rengöringsprodukter för ansiktet, eller utan."