7 saker jag stör mig på

Hej Bloggen! Hoppas att allt är bra med er, med mig är det bra lite sliten bara då jag har hjälpt min syster att flytta. Vet dock inte om jag var så mycket till bärhjälp men jag städade och packade upp :) Jag tänkte dela med mig om lite saker som jag stör mig på, haha. Ibland har man bara vissa saker som man stör sig på, som man bara måste dela med sig av. 1. Folk som bara stirrar i mobilen när dem är ute med sina hundar, ser det allt för ofta. Husse eller matte kollar bara mobilen och hunden tittar och söker kontakt med sin ägare. Ända gången jag plockar upp mobilen när jag är ute med mina hundar är om jag ska fota dem eller om det ringer. Detsamma gäller med barn och mobiler. 2. Särskrivning! jag tycker det är bland det jobbigaste som finns, tillsammans med stavfel. Förstår helt om man lider av dyslexi eller liknande, men annan finns det ingen anledning att inte kunna stava eller skriva ordentligt. Tycker också det är jobbigt när människor inte kan prata ordentligt, och då menar jag inte om det är så att man från början kommer från ett annat land, utan om man är född och uppväxt med svenska. 3. Människor som inte använder blinkers i trafiken. Det är så jobbigt, ska det vara så svårt att putta spaken upp eller ner för att visa medtrafikanter vart man ska. 4. Folk som avbryter en när man pratar. Vissa människor tycker konstant avbryter när man pratar, precis som att dem har svårt för att lyssna på någon annan. Låt mig få tala till punkt! Haha 5. Personer som är länge inne på offentliga toaletter. När jag ska gå på toa så går det jättefort, trotts att jag har en massa ritualer när jag går på en offentlig toalett, så därför kan jag inte låta bli att undra vad folk pysslar med där inne som tar så lång tid. 6. Folk som uppdaterar sin facebook med t ex "åh varför ska allting hända mig" , och sen inte skriver vad dem syftar på. Berätta allt eller skit i att nämna det alls!! känns som att dem mest vill att alla ska fråga vad som har hänt mm. Sen tycker jag personligen det är jobbigt när folk ska dela med sig av sina problem på facebook. Att hålla vissa saker privat och bara dela det med sina närmast verkar inte existera längre. 7. Folk som åker EN hållplats med bussen! Känns som att folk är så lata idag, det är sällan långt mellan hållplatserna så det känns bara onödigt att åka en hållplats bara för att man kan. Jag själv går alltid om jag bara ska en liten bit. Hoppas att ni gillar min lilla lista! I dagarna kommer jag med en lista på saker jag älskar, så att ni inte tror att jag är en bitter människa, haha!!