Gravid Vecka 23

Hej bloggvänner! Hoppas att allt har varit bra med er idag, min dag har varit bra. Jag befinner mig nu i vecka 22+3 av min graviditet, alltså har 56,4% av graviditet gått. Jag tycker verkligen att tiden bara flyger förbi, speciellt när man tänker på att det är inte så många månader kvar för mig att jobba innan jag ska gå på föräldraledighet. Jag har 3 veckors semester i augusti sen är det ca 8 veckor kvar bara, börjar bli nervös haha. Och när man tänker på hur fort tiden går så börjar jag bli lite smått nervös måste jag erkänna och det är så mycket som ska hinnas med innan, ska packa för den 1/9 är det flytt och i augusti åker jag till New York. Eftersom halva graviditeten har gått så tänkte jag summera lite hur jag mår osv. Jag har mått ganska bra, i början mådde jag väldigt illa men jag kräktes faktiskt inte, men sen hade jag ju väldigt många migränanfall, men ca i månaden minskade den rejält och nu har jag skönt nog ingen migrän alls. Det börjar bli lite tungt att gå långt och länge och att gå i många trappor, jag har ganska mycket halsbränna men som tur är finns det hjälp mot det. Så just nu mår jag oförskämt bra, om man nu vågar säga det för då vänder det kanske, haha. Jag började känna fosterrörelser ganska tidigt, men nu är det på en helt annan nivå man ser vart den sparkar och magen rör sig och det är en riktig lite vilde som ligger i magen, så det blir spännande och se om det blir samma när den lilla har kommit, Vi vet inte könet på bebisen för jag vill att det ska bli en överraskning och jag tycker det verkar så mysigt att själv få titta efter när man kämpat sig igenom förlossningen, haha. Just nu håller jag på att göra en musiklista inför förlossningen men tycker det är super svårt, men jag vet att jag inte vill ha en massa lugna låtar. Hur har ni upplev era graviditeter? Har dem varit jobbiga eller lätta?
Gravid v. 20
Den lilla i magen
0 kommentarer publicerat i Gravid, Mitt Liv;
Taggar: gravid, graviditet, pregnancy, barn, bebis, mamma, mammamage, mammaliv, momlife,baby, familj, kärlek