DIY Lip Plumper

Hejsan! 
 
Jag tänkte tipsa om hur man gör en egen lip plumper, jag har själv lite komplex över mina läppar då jag tycker att dem är små och jag tycker det är så fint med fylliga läppar. Jag gick och fyllde dem ett par gånger innan jag blev gravid, men när jag upptäckte att jag var gravid så kunder jag inter fortsätta eftersom man inte gör sånt under gravidtet och tyvärr hade jag gjort det för få gånger för att det skulle hålla i sig under graviditeten. 
 
Jag har testat en del lip plumper men inte tyckt att dem fungerat, jag har hittat en som jag älskat som jag ska skriva om i ett annat inlägg men den kostar ganska mycket, så på youtube hittade jag en som gjorde sin egen ganska enkelt och billigt, så jag testade den och tycker att den fungerar bra. 
 
Tydligen så är det så att om man kontinuerligt använder lip plumper så kan läpparna bli permanent lite större. 
 
Det du behöver är: 
Vaselin
Kassia Kanel essentiel olja
En ren behållare
 
Du tar vaselin och lägger i en ren liten behållare, droppar i kaneloljan, ca 5-10 droppar. Tänk på att ju fler du droppar i destomer kommer det att sticka. Det sticker ganska rejält i början men det avtar ganska snabbt. 
 
Jag hade inte så mycket kvar i min vaseling burk så därför använde jag den, men ska köpa en annan då jag tycker det är snyggare att ha det i en fin behållare :).