Mitt 2017 Lista

Vad mådde du bra av?
Jag mådde bra av att ta det lugnt, umgås med mina nära och kära och mysiga sommarpromenader med vovvarna.

Vad har du vart ledsen över?
Hmm, kanske inget jag var ledsen över men det var väldigt jobbigt i början på graviditeten när jag hade så mycket migrän och mådde jätteilla. 

Testade du något nytt?
Att bli mamma, haha. 

Vad la du mest tid på?
Jag jobbade, utöver det så planerade jag mycket inför bebisen och alla förberedelser som ska göras.

Vem vill du tacka och varför?
Min mamma för att hon alltid hjälper mig så mycket med allt, och för en fantastisk resa till New York som var en dröm för mig.

Vad är du stolt över när du ser tillbaka på året?
Jag är stolt över att jag har kunnat tackla några jobbiga situationer under året och att jag har jobbat mig igenom det för att se att allt blev bra till sist. 

Vem saknade du?

Min mormor, jag hade så gärna velat få visa henne Vile och att han skulle få träffa henne. 

Vilka lärdomar tar du med dig från året?
Att jag är starkare än vad jag tror och att man klarar det mesta bara man vill.

Största utmaningen?
Att bli mamma! Men en rolig och fantastisk utmaning.

Vilka dagar minns du speciellt?
Dagen graviditetstestet visade positivt, och dagen Vile föddes. Och dagarna i New York. 

Hur har du utvecklats under året?
Jag tycker jag har utvecklats på ett plan som jag inte hade tidigare eftersom jag inte varit mamma innan. Jag tycker också att jag blivit modigare som person, och jag har fått ett nytt perspektiv på livet om vad som är viktigt och mindre viktigt. Jag har också lärt mig att mitt sätt att göra saker är inte det bästa bara för att det funkar bra för mig.

Vad inspirerade dig?
Min mamma inspirerar mig, och min son inspirerar mig till att jobba och satsa på sånt jag vill göra för att förhoppningsvis vi ska kunna ha ett bra och bekvämt liv. 

Bästa besluten?
Att jag vågade ta tjänstledig för att prova på en annan tjänst, som jag vantrivdes med och att jag tog beslutet att det var inte det bästa för mig att stanna kvar för det hade jag bara mått väldigt dåligt av och att jag då gick tillbaka till min gamla arbetsplats som jag trivs så bra på. 

Hur tog du hand om dig själv?
Jag tog inte hand om mig själv, jag är väldigt dålig på det utan sätter alltid andra före mig, och 2017 blev det såklart fokus främst på den kommande bebisen. 

Vad vill du göra om nästa år?
Jag vill resa, mysa och se Vile växa och utvecklas och jobba hårt för att få jobba med det jag tycker är kul.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Blev mamma. 

Höll du några av dina nyårslöften?
Nä, det gjorde jag inte. Mitt löfte var att jag skulle börja fokusera på mig sjäv. 

Fick någon du känner barn?
Ja ganska många. 

Vilka länder besökte du?
USA

Är det något du saknade under året som du vill ha nästa år?
Njää inte vad jag kan komma på. 

Vilket datum kommer du alltid att minnas?

5/3 och 4/11

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag blev mamma

Vilket var ditt största misstag?
Kan inte komma på något faktist. 

Vilket var ditt bästa inköp?
Har inte gjort något superbra köp faktist

Vad spenderade du mest pengar på?

Mat och bebissaker. 

Vad gjorde dig riktigt glad?
Min överrasknings mini babyshower som min mamma och syster ordnade för mig. 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag hade ju min migrän men annars har jag varit frisk. 

Mådde du bättre eller sämre än vad du gjort tidigare år?
Både och faktist, men mest bättre såklart eftersom något fantastiskt var på väg, haha. 

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Mina vovvar, jag har såklart lagt ner tid och kärlek på dem, men eftersom jag pendlar långt till mitt jobb och var gravid och därför väldigt trött hela tiden så orkade jag inte hitta på riktigt lika mycket roliga saker med dem som jag skulle gjort i vanliga fall. 

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Ja, att oroa mig. 

Blev du kär?
Ja i min son i samma sekund som han kom ut, den bästa kärleken jag upplevt.

Vilken var årets bästa film?
Har inte tittat så mycket på film faktist, men serien Gomorrah är den bästa på länge!

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag var med min familj, och hade en lugn middag hemma. 

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Lite cool och softistikerad, praktisk nu när jag är mamma och behöver kunna röra mig och kunna amma lätt. 

Vad fick dig att må bra?
Vile och mina älskade vovvar. 

Vilken var din bästa månad?
Augusti och November.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Det kommer bli ett helt annorlunda år eftersom det är mitt första år som mamma, och det kommer nog bli bättre och roligare än alla tidigare år. 
 
 
0 kommentarer publicerat i Inspiration, Mitt Liv;
Taggar: 2017, 2018, bebis, barn, baby, pojke, babyboy, kärlek, familj, livet, mammaliv, momlife