Spännande nyheter

Hej bloggen! 
Ber så mycket om ursäkt för min frånvaro men det har hänt ganska mycket i mitt liv som jag nu känner mig redo att dela med mig av :) 
 
Det är nämligen så att jag är gravid!!!! och Stampe och Luna får ett syskon ;) Jag är nu i vecka 17, och jag kan förklara min frånvaro med att jag har mått väldigt dåligt den första tiden, plus lite annat privat som varit jobbigt som jag inte vill gå in på. 
 
Som jag skrivit innan så har jag kronisk migrän, och den enda tabletten jag kan ta mot spänningahuvudvärk är treo pga av min migrän så hjälper ingen annan. Men när man är gravid så får man inte äta treo, plus att jag fått sluta med mina förbyggande. I början på graviditeten så har man väldigt mycket hormoner som är i obalans vilket gjorde att mina migränanfall kom nästan varje dag, och jag blir väldigt sjuk när jag får mina anfall. 
Jag kunde inte heller fortsätta med min vid behovs medicin så jag fick helt enkelt bara ta mina anfall. Eftersom jag inte fungerar under anfall så innebar det tyvärr att jag fick vara hemma väldigt mycket från mitt arbete. Men nu har jag fått en medicin jag kan ta vid behov som är bevisad att inte ha någon påverkan på fostret och det känns skönt, för man blir så rädd man vill inte göra något för att riskera barnet, men det mår inte heller bra av att mamman är sjuk, eftersom jag kräks får jag ingen näring i mig. Men nu är det lite bättre med anfallen i takt med att allt har stabiliserat sig.
Utöver migränen så mådde jag fruktansvärt illa och var så fruktansvärt trött hela tiden så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen.
 
Men nu när allt börjar bli bättre kan man mer glädjas åt den lilla och se fram emot när han/hon kommer, men det är ett tag kvar då det blir i november.
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i
Taggar: gravid, barn, pregnant, baby, mom, bfnovember, kärlek, spännande, bebis, familj