7 udda saker du inte visste om mig

Jag tycker sådana lister är roliga att läsa eftersom folk har så roliga och konstiga saker att berätta om sig själv, så jag tänkte lägga upp en lista med 7 udda saker om mig. 
 
1. Jag har fobi för dålig andredräkt. Jag tycker det är något utav det värsta som finns, t ex man står i kö och personen bakom har så dålig andredräkt att det osar fram, bläh! Minns en lärare jag hade på gymnasiet som luktade så fruktansvärt illa i munnen att man fick hålla andan när man ville ha hjälp och han stod nära.
 
2. Hänger ihop med nr, 1 jag är fruktansvärt rädd för att ha dålig andedräkt, så jag har alltid tuggummi eller halstabletter i väskan, är noggran med tandborstning och munskölj. 
 
3. Jag älskar att gå ute när det är mörk så att man ser in i folks hem, dels för att det är kul att se hurofint vissa ha det hemma men också för att fi inspiration för dem som ha det fins. Det är inte så att jag står och stirrar in men när jag går kvällsrundan med vovvarna så är det kul att titta lite snabbt in hur andra ha det. 
 
4. Jag kan typ inte äta samma mat två dagar på rad. Jag är väldigt kräsen när det gäller mat, och jag vill helst inte äta rester från dagen innan för då kan jag nästan bli lite äcklad, vet inte varför så jag fryser helldre in om det går och tar fram någon annan gång. 
 
5. Jag kan inte längre äta korvstroganoff. I början av min graviditet mådde jag väldigt illa och var ganska lättäcklad så när skulle jag äta korvstroganoff med råris, blev jag så äcklad av råriset och eftersom jag åt korvstroganoff till så kan jag inte längre äta det. 
 
6. Jag kan typ inte somna utan att ha tv:n på. Jag är mörkrädd (varför kommer jag till i punkt 7) så jag har alltid varit tvungen att somna med tv:n på. Har jag vaknat mitt i natten och den har stänkt av sig så har jag varit tvungen att sätta på den för att kunna somna om. Nu tränar jag på att somna utan eftersom jag inte vill att Vile ska få den vanan, plus att man sover bättre när den inte är på. 
 
7. Jag är extremt rädd för onda dockan. Jag såg den när jag var liten, och jag är fortfarande så rädd för honom. Det värsta jag vet är att gå ner själv i källaren och tvätta t ex. Och ibland får jag för mig att något springer förbi bakom mig när jag är i källaren och håller på, haha!