Att visa sitt barns ansikte på sociala medier

Godmorgon! 
Hoppas att ni haft en bra start på dagen, här hemma testar vi nya rutiner så Vile ligger och sover just nu. Han har svårt att komma till ro och sova om han inte får ligga i fammnen och amma och det har lett till att han blivit övertrött och gråtit mycket på dagarna för det går helt enkelt inte att sitta så hela tiden och det är inte roligt för honom att vara ledsen hela tiden, men sommnar alltid in babybjörn så det blir en långrunda på morgonen med vovvarna. 
 
Det jag ska skriva om idag är om att visa barns ansikten på sina sociala medier. Jag tycker att alla får göra precis som dem vill och jag tycker absoult inte att det är fel att visa sitt barns ansikte på sin blogg eller instagarm, men jag har valt att inte göra det. Min instagram är privat och där har jag bara vänner som jag känner på riktigt så därför känner jag mig bekväm med att lägga upp bilder på Vile där, men på bloggen kommer jag nog inte att göra det. 
 
Anledningen till att jag inte vill visa hans ansikte är att jag inte tycker det känns rätt, han kan inte ge sitt medgivande, men jag tror inte att han skulle ha något emot det när han blir äldre men det känns helt enkelt inte bra för mig att göra det. 
Min blogg är inte stor och jag har inte så många läsare men jag vet att det finns människor som skriver saker för att vara elaka och det skulle jag aldrig vilja att någon gjorde om honom, visst vem skriver elaka saker om ett litet barn men det finns sådana personer tyvärr och det vill jag inte utsätta varken Vile eller mig själv för. 
 
Innan jag fick Vile trodde jag inte att jag skulle ha några problem med att visa upp honom på bilder på min instagram om den var ofentlig eller på bloggen, men efter han kom och jag tänkte på det så tog det emot och jag kännde att det känns inte bra. 
 
Jag säger inte att det aldrig kommer komma upp någon bild på honom där man ser hans ansikte men just nu känner jag mig inte bekväm med det. 
 
Hur resonerar ni med att lägga upp bilder på era barn? 
 
 
0 kommentarer publicerat i Mammaliv, Mitt Liv;
Taggar: bebis, barn, baby, pojke, babyboy, kärlek, familj, livet, mammaliv, momlife, familj