Mål för 2018

Hejsan fina bloggvänner!
Hoppas att ni har haft en bra start på det nya året, min har varit den bästa någonsin :) 
 
Jag har funderat på det där med nyårs löften, har ni några sådana?
Jag har haft tidigare men inte lyckats hålla dem så länge, haha. 
Detta året hade jag tänkt sätta upp mål som jag vill uppnå under 2018 istället för löften, det känns lättare att sträva efter och uppnå än löften. Eftersom det oftast är löften man lova sig själv så är man kanske inte lika hård med att hålla dem som man hade varit om man lovat någon annan, så därför känns det för min del lättare med måla. 
 
Mina mål för 2018 är: 
 
Verkligen njuta av tiden jag har med lilleman, för han växer så snabbt och man får aldrig tillbaka den tiden. 
 
Mysa mycket med mina älskade vovvar, dem fyller 6 och 7 år detta året.
 
Bli mer hälsosam, försöka dra ner på sockret, prommenera 1 timme varje dag och försöka träna här hemma i alla fall vart annan dag. 
 
Återanvända mer, te .x om jag vill göra om här hemma eller ha någon möbel så ska jag leta efter det på blocket istället för att bara köpa nytt eller måla om och fixa till en möbel jag har själv och att sälja mer av mina saker på som finns i förrådet och inte bara kasta eller ställa undan det. 
 
Äta mindre kött, försöka ha en köttfri dag i veckan och försöka få med min sambo på det tåget också, haha. 
 
Satsa mer på bloggen, nu när jag/vi kommit in bättre i rutinern ska jag verkligen försöka blogga när Vile sover.
 
Våga göra video och lägga upp på youyube. Jag tycker det är jätteläskigt, dels för jag tycker att min röst och dialekt låter så fult på video, plus att jag tänker för mig själv att "vem är intresserad av att titta på dina videos?" men jag ska göra det för min skull, för att jag tycker det är roligt.